Thursday, February 17, 2011

Usual rumblings and mumblings.......(iv)

I had a very long weekend.  Bermula dgn cuti hari sabtu, ahad, isnin dan selasa.  Selasa tengah hari dah rasa semacam aje badan, esp pinggang...sakit bangat....and start after maghrib, mula sneezing non stop.  No wonder for the past few days tak de appetite nk makan...and disebabkan keadaan makin teruk, aku jumpa doktor the next day...doktor bagi one day MC.  So aku apa lagi, duduk rumah, makan ubat dan tido aje lar keje aku....Sib baik ok by today, except body ache sebab selsema tu tak kebah lagi....

Masuk opis hari nie, macam kena cultural shock...banyak keje....masuk pagi2 aje BB dah bgtau aku, ada salah satu dari anak itik tu dah komplain, toilet rosak.  So apa lagi, pagi2 buta pg cek toilet dan get the necessary people to do the rectification work. 

Tengah hari baru boleh bernafas sikit.....a bit relax.....and tgh ada PC exchange exercise....lagi lar banyak yang jadi mandur, yelah, PC kena tukar...at least 1 hour tak de buat apa2. 

Cuma yang aku perasan pagi tadi masa masuk opis, ramai orang call aku....termasuklah orang yg confess kat aku last week.  Berat hati nak return call......dah lar hari Jumaat dia ada kat opis seharian, memang aku lagi menghindar dari bertembung dengan dia.....aku hormat dia sebagai orang yang lebih berusia dari aku, tidak lebih dari itu.....dia seorang yang caring, pandai buat lawak, dan pandai ambil hati.  Dia lah jadik tempat aku mengadu pasal satu perkara yang membuat hati aku bengkak dulu.  Bila ku pikirkan balik, patutlah time tu muka dia memang nampak marah dan bengang....siap cakap "dont trust any man too easily, not all of them are good.  But you can trust me, I'm different from them".  Aku gak yang bodoh....tak faham2....

Tapi disebabkan satu perkara, aku terpaksa gak call dia.  As always, he sounded so cheerful and happy bila aku call.  Aku cuma cakap pasal kerja aje....buat response dia "ya, that will be my last bla bla bla....".  Excuse me sir, how do you expect me to respond?? Aku cuma diam aje, tak tau macam mana nak jawab....hmmmm.....camner nie......

Aku tak mau offend dia and at the same time, aku tak mau dia terasa diri dia reject item......haruskah ku biarkan aje macam tu, biar dia sorang2 yang layan apa yang dia rasa??  Sebab aku tak rasa apa yang dia rasa tapi aku selesa bercerita dengan dia segala perkara, dari gosip pasal ekonomi hingga gosip pasal artis, dia ok aje.......

Ada orang yang rapat dengan aku dah sound aku, jangan terus lead him on....well, aku tak pernah terlintas di fikiran ku nak lead him on.....aku tak pernah bagi apa2 pengharapan pada dia, be it direct or indirect. Tell me now, camner aku sepatutnya bertindak?? Perkara pokoknya, aku hormat dan appreciate dia sebagai seorang yg lebih berumur dari aku yang bisa dibawa berunding.  Senang nak berurusan dengan dia, tak banyak songeh......

No comments:

Post a Comment