Sunday, January 23, 2011

Cerita Hari Minggu

Hari minggu adalah hari untuk bermalas-malasan sedunia, bagi aku lah.  Pagi tadi bermula agak lewat bagi aku.  Dalam tengah hari baru keluar dengan misi untuk meneroka kawasan baru.  So, off we go to Putra Perdana. 

Hajat sebenarnya nak pergi cari nurseri, mak aku mau beli pokok.  So, kami singgah di nursery yang terletak betul2 di jalan masuk ke Putra Perdana.  Tapi nan ado, tiada yang berkenan di hati.  Kami meneruskan perjalanan meneroka kawasan Putra Perdana.  Dalam cruise to nowhere tu, kami terjumpa satu kedai yang amat menarik perhatian kami untuk singgah, Chocolate Mansion namanya.  Memang boleh jadi rambang mata melihat homemade chocolate yang terdiri dari pelbagai perisa.  Setelah melabur duit di Chocolate Mansion, kami singgah ke pet shop.

Kami sebenarnya berhajat untuk survey and if possible, beli anak ayam.  Memang ada anak ayam tapi anak ayam serama, no-no mak aku tak mau.  Dia mau anak ayam gajah jugak.  Kami pun memesan dengan tuan punya kedai agar dicarikan anak ayam gajah.  Hati aku tertarik dengan anak kucing di dalam kedai tu.  Orangey and a bit brownish....very the manja.....harganya pun boleh tahan mahal, RM250...yang betul2 anak persian cat, siap ada certificate lagi, harganya RM500++.  Berpikir aku berpuluh kali....lain kali aje lah, maybe time ada duit lebih or time bonus.....hehehe.  Aku pun ada membeli ubat cacing untuk anak kucing ku.  The kittens tak mau makan and aku perasan ada cacing dalam najis mereka.  Jadi, ku belikan ubat cacing untuk diberi kepada kittens tu.

Balik rumah, aku leka main game dan tertidor.  Cuma tersedar bila message di handphone berbunyi2.  Yes, ada bonding session dgn the usual suspects.  Dah aku bersiap bagai, hari pun hujan tapi still, hujan tak bisa mematahkan semangat ku utk berbonding dgn the usual suspects.  Baca betul2 ye, bonding, not bondage...muahahahha

So, went off to GE Mall for early dinner cum bonding session.  Biasalah, makannye sikit tapi ngobrol dgn gelak bagai nak rak berjam2.....Lantas, dapat berita gembira......dan tiba2 terasa yang KL nie kecik aje.... pusing2 kat situ gak bertemu......Long lost buddy will be reunited soon.....dan seronok juga mengimbau kenangan lama, zaman2 giler dulu.....

Lepas makan, kitaorg lepak lak kat Starbucks...sambil cuci mata.  Best sebenarnye lepak kat situ, kawasan yg org tak ramai, byk selebriti lepak kat situ gak...tiap kali pergi, mesti ada terserempak dgn selebriti....hari tu terserempak dgn mi baby Anuar Zain, sib baik aku tk pergi serbu dia....muahahaha
True enuf, tiba2 terdgr siren polis masuk kawasan kompleks mengiringi satu kereta....wah, Tengku Bainun turun kereta dengan anak dia.....ada dinner agaknye kat situ.

Dah boring cuci mata, kitaorg pg window shopping at our favourite place, Cold Storage.....then we bid goodbye, hopefully satu lagi sessi cuci mata next weekend......Ok Umi, next week kita pergi PJ lak, kan ke ko kata nk tgk kedai tu kan??? Dgn penuh rasa berbangga akan ku tunjukkan pada ko....muahahaha

Sorry, this time round, no pic....sebab aku malas nk upload.....

No comments:

Post a Comment