Friday, January 7, 2011

1st Week in the year of 2011

Tamat sudah minggu pertama bekerja utk tahun 2011.  I thought it would be ok but actually, this whole week I was very busy with office work....sampai tk sedar dah pukul 5:30 setiap hari.  Dengan mana nak set meeting dates for the next 2 months, mana lagi dengan appraisal form belum buat, directors profile kena amend....and on top of that, ada aje lar malaun2 yang sibuk2 nak menambah kesibukan aku dengan benda2 yang entah hapa2......tensi sih!!!

Kadang2 aku tak faham manusia nie....dah email dengan jelas dan nyata, requirement kitaorg...tapi masih depa got the guts nak tanya soklan yang memang dah aku bagi jawapan nya awal2......Sampai aku terlepas cakap "how can I make you people understand simple english. Is it that difficult to understand or did I write broken english that doesn't make any sense"...huh, hambek ko.....dan2 tu gak depa mengadu dgn BB aku...muahahahahha

Yours truly cuma mengikut arahan dan perintah BB...she will say what needs to be written/pointed out in the correspondence, aku cuma mengarang aje......yelah, dah sama tarap dengan petisyen writer yg beroperasi dibawah pohon2 rimbun dekat mahkamah....hahahah

Hari ini pun sama gak......aku dh ikut requirement yg depa mintak.....kalih2, ada lar hamba allah nie, pg jawab email, mintak benda yg lain tu, di confirmkan....maunya aku tk terjerit.....apa lagi, terus2 ler aku call dan sound dia...... terkejut dia tgk the other side of me......muahahahahhaha

Orang2 begini lar yg buat BP aku naik.......terus2 aku ngadu dgn BB aku....aku bilang, aku nak balik time tu gak...of course dah past 5:30...aku harus balik agar tidak terus dihujani dgn soklan bodow oleh orang itu...sukati korang lar.....aku nak chow cincau.....jadik bengong aku melayan org goblok......

How can I go through the rest of the year dgn malaun sebegini sekeliling ku.....BB aku pun dh naik pening dgn diaorg nie.....Itu satu hal.....ada lak lar pelakon sinetron lain yg pura2 berlakon lar....itu lagi sengal....mcm lar semua org keliling dia bebal dan tak faham maksud yg tersirat disebalik yg tersurat....Layan kan aje lar, and kalo perlu sound.......sound aje setepek....biarin diaorg rasa dan tau, org keliling perhati apa yg diaorg buat......

 Masa tgh menulis nie, aku tgh relax2 atas katil....baru habis dinner......kelakar pun ada rasanya.....dah ler petang tadik aku tergelak bagai nak gila bila dapat tau nama parents hamba allah sorang tu....siap share the joke dgn member2 lain...no wonder he didnt want to say it over the phone, siap hantar mesej....rupa2nya mmg lawak lar.....ckp omputih siap ada accent cockney....kalih2.....mike kome nyer nama.....muahahahhaha
Ishhhkkk....tak baik main2kan nama pak mak orang....astaga....

I just hope and wish that this will be a relaxing weekend.....I doubt so coz tomorrow kena babysit my anak buah, mak nye nak masuk ofis kejap.......terbalik ler rumah.....

Have a relaxing and pleasant weekend everybody.......

No comments:

Post a Comment