Saturday, April 30, 2011

Jalan2 Cari Makan: Restoran Grand Seri Garuda Emas, Cawangan Jln Raja Alang

Disebabkan "Girls' Nite Out" dipostpone, maka satu sessi Jalan2 Cari Makan telah diatur pada hari Sabtu.  Aku dapat tau pasal tempat makan kali ini dari dalam blog org lain yg aku baca.  Sounds interesting and dari gambo2 yang aku lihat, memang menyelerakan.  Straight away telefon sidekick aku, Umi untuk mem"book" timeslot dia untuk sessi ini.

Kami tiba di restoran itu lebey kurang jam 12:30 p.m. Masa tu tak ramai orang lagi, maybe a bit too early for lunch, yelah, kan ke hari Sabtu.  Jangan risau, restoran ni mempunyai tempat letak kereta yang banyak di sekeliling kawasan dia, maka kita tidak perlu lar park kereta di bahu jalan.  Nama restoran ini ialah Restoran Grand Seri Garuda Emas, Cawangan Jln Raja Alang dan terletak betul2 simpang masuk ke Kampung Baru.

Semasa kami tiba, kami disambut oleh para pelayan yang kebanyakannya berpakaian batik Indonesia, ada sorang aje yang berpakaian tradisi gadis minang.....den raso mcm kek kampung den lak....hehehe

Gadis berpakaian minang merangkap cashier...

Style kat restoran nie, pelanggan duduk aje kat meja dan segala jenis lauk pauk akan dibawa ke pelanggan.  Masa tu memang ler penuh meja, jadi, yang mana kita nak makan, kita amek lar, selebihnya kita letak ke tepi kerana selepas itu, para pekerja akan mengambil semula hidangan tersebut.  Rambang mata juga dibuatnya melihat lauk pauk yang banyak tu, serasa nak try semua tapi we decided to stick to only 6 small portion of the food, antaranya bergedil & tempe goreng, sambal hijau + merah, ikan tamban goreng bercili, ayam pop, rendang daging dan sayur campur.

Sepenuh meja lauk pauk dihidangkan sampai naik juling mata nak memilih

Sayang, kind of limited gak dia punya drinks selection, aku ingat ada es teler, rupanya ngak ada.  Hampa gak lah kan.  Then, masa kitaorg tgh sedap makan, semakin ramai pelanggan yang datang dan penuh gak lar restoran tu. 

Overall, I would give 4 out of 5 star....service is good, food is excellent and the ambience is also good.

Walaupun pricing is a bit on a high end, tapi disebabkan sedaps, serasa memang berbaloi bayar lebih sikit.



Our desserts:  tapai ubi  dan lompat tikam (kot??)

1 comment:

  1. Dear blogger and all member, and customer , thanks for coming to grand seri garuda emas, terimakaseh karna dtg ke restaurant kami, kami alu alukan kedatangan and comment 2 baik positve or negative, kami terima ngan terbuka dan kami akan updated semua yang baek, terimakaseh, bila ade sesiapa nak berkongsi pengalaman kat restaurant garuda, bleh hub sy MD TAN OSMAN 6019622222 or email tan3739@gmail.com
    thanks...sy alu alu kan pemilik bogger tu dtg ke restaurant kami, terimakaseh

    ReplyDelete