Friday, April 15, 2011

Things we do and places we go on a Friday (3)

Hari ini, setelah sekian lama tak bersatu tenaga untuk lunch, maka ke empat2 geng mereng dan senget telah bersetuju untuk spend time together.  Maka, apabila 4 otak bersatu untuk satu tujuan yang sama, terjadi lar banyak perancangan yang bombastik dan out of the world.

Hari ini kami telah bersepakat untuk recce dan buat acara jalan2 cari makan ke arah Bangi, melalui jalan lama.  Sebelum nie, memang aku dan sidekick no. 2 telah me"recce" kawasan tersebut dan tau what to be expected.

Ok, mula2 kami bersepakat nak makan laksa dan cendol for lunch.  Nama tempat tu apatah, Rimba Redup.  Terletak kat pagar UKM, memang serasa nyaman menikmati laksa dan cendol pada tengah hari yg panas pekung itu.  Hari nie laksa dan cendol dia rasa cam ada kureeennggg sikit.....

laksa dan cendol di gerai tersebut.

Setelah menikmati makan tengah hari, kami bersepakat yang kami perlukan dessert.  Maka, next stop adalah gerai menjual durian terletak tidak jauh dari Pusat Perlesenan Atom Negara.  Pada hari ini, kami mendapat pelajaran mengenai jenis2 durian yang terdapat di Malaysia, besides durian 101, Musang King dan D24.


Ini adalah durian terung.  Ia adalah lebih kurang sebesar penumbuk aku, rasanya manis, seperti durian tembaga.

Ini adalah durian hutan.  Ia sebesar penumbuk aku jugak.  Rasanya pelik, seperti rasa durian belanda atau rasa buah nona.  Ada gak a bit of the vanilla custard-ly taste.  A definite no-no for me.

Saujana mata memandang sewaktu menikmati sessi durian.

Buah manggis yang ditapau oleh salah seorang side kick aku.  Belakang tu berbaris durian2 yang nak dijual.


Sidekick yang menikmati durian sambil merangkap penjadi pengutip kulit durian tersohor tengah hari tadi...muahaha

Overall, it was a fruitful outing. Sambil share2 gosip, ngutuk...kami makan2 dan bergelak ketawa dgn gumbiranya....

Thanks girls for the lovely durian party, we should do this more often.

No comments:

Post a Comment