Friday, April 15, 2011

Ben Ashaari ajak jadik budak sat


Mentang2 lar hari nie hari Jemahaat dan dah nak kul 5 petang, baru lar aku ada mood nak join si Ben nyer topik nie....Hati aku tertarik untuk menyahut cabaran Ben kali nie....sila lar lihat Di Sini

Ok, back to questions being posed by Ben, maka jawapan adalah seperti di bawah yek:  Sila baca dgn penuh tenang dan bernada ceria....enjoysss



1.  Apakah kartun yg paling korang minati dan kenapa?
Ok, kartun yg paling aku minat adalah karekter Shaun dalam Shaun the Sheep.  Bagi aku ni, walaupun Shaun adalah sekor kamben dalam kelompok kamben yg besau, dia seolah2 menjadik "kepala" dan "leader" dalam semua cerita.  Semua kamben lain tunduk, respect dan mengikut aje cadangan si Shaun. Dalam keadaan tersepit/genting yg maha hebat sekali pun, ada aje buah pikiran Shaun yg bernas dan boleh diguna pakai bagi menyelesaikan permasalahan semasa.....tak ke best ada karekter macam nie dalam kehidupan seharian kita?? hehehe.  In short, Shaun nie selalu gunakan pemikiran "Think out of the box".  And ada ketikanya cara dia berpikir seperti dia telah menghadiri kursus Edward De Bono yg "The 6 Thinking Hats" tu.....muahahahahah

Cuba tgk foto di atas....tak ke dia nie menongkah arus and dare to be different??? Sungguh2 terpesona dgn karekter dia ler....




2. Apakah kartun paling korang tak minat langsung dan kenapa?
Kartun yang paling aku tak minat adalah Doraemon, especially si Nobita tu.  Doraemon tu memang niatnye baik, cuba nak menyelamatkan keadaan most of the time tapi si Nobita nie, jenis yang nak semua permasalahan diselesaikan dgn kadar segera tanpa mengambil kira buruk baik atau masa akan datang.  Issshhhkkk, memang ler si Nobita nie jenis yg suka di"spoon fed" ler punya spesis...bila ada masalah kemudian hari, baru lar nak meraungggggg aje kejenye......Time tu lar selalunya aku rasa2 nak jotos2 kepala si Doraemon...dan how I wish si Doraemon nie, karekternye dimatikan dgn cara Doraemon nie balik ke dunia dia dan tak wujud di dunia manusia......Let human be human, belajar menghadapi kehidupan tanpa sebarang interference dari anasir2 seperti Doraemon nie....

3.  Kalo Superhero lak, yang mana satu korang nak jadi.........


Pssst....aku teringin beraksi seperti ini...heheh

Hah, soklan nie yang agak mencabar minda....sebab aku tak penah terpikir nk jadik siapa......hmmmm.....let me think......Hah, kalo superhero, aku rasa2 aku nak jadik seperti Spiderman (walaupun aku nie pompuan, aku nk gak jadik Spiderman).  Sebab nye, spiderman leh bergayut, buat flying fox, terbang2 sambil bussszzzz2 ke kanan, busszzz2 ke kiri keluarkan web dia dgn menggunakan tangan......tanpa rasa takut, gayat dan phobia akan tempat tinggi.  Ini adalah satu impian aku sebenarnye kerana dalam dunia manusia yang sebenar, aku adalah seorang yang gayat akan ketinggian......buat abseiling pun lepas meraung2 kat atas tower tangki air, boleh??? hehehe.  Sanggup dulu, aku panjat bukit tinggi2, buang masa 20 menet memanjat tapi kalih2, tak berani nk buat flying fox coz gayat....muahahahahah

Maka siap lar sudah assignment kali ini....moga anda semua terhibur....dan lepas anda letak posting anda, sila lar link-kan ke En. Ben semula....

8 comments:

  1. weh..itu shaun considered kartun ka? penin mak..kakakaka

    vavava... belog dah tukar kulit..kekeke

    ReplyDelete
  2. azizul
    ye...spider woman....

    Hazrina
    spiderman on the wayyyyyyyy......:-D

    ReplyDelete
  3. hye, saje lalu sini bace entry pasal segmen abang ben ni..hehe, sharing2

    ReplyDelete
  4. eheh, terasa seperti kanak-kanak riang kan bila buat segmen ni..

    ReplyDelete
  5. datang dari blog ben ashaari, jemput singgah blog saya ye.. huhu, kartun memang susah nak dilupakan kan? harap boleh keep in touch in blog.

    http://wafiysuzly.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. chegu
    ye, Shaun the Sheep tu kartun....hehe
    belog tukar kulit mengikut perubahan musim donia...wahahah

    Prof Ique
    Thanks for dropping by

    Lulu
    Ye, mmg heppi2 heart buat posting ini....

    Wafi
    Thanks for dropping by.....ye, will be visiting yr blog....

    ReplyDelete