Friday, March 4, 2011

Nursing the unwell

Aku rasa minggu nie adalah minggu tak sihat sedonia.  Kat rumah nie, lepas sorang, sorang kena flu.  Memang berjangkit.  Now, mak aku pulak dah mula kena flu.  Semalam ok lagi, pagi nie dah start sneezing dan sakit2 badan.  Aku ajak pergi clinic, biasalah, orang tua, mana mau pergi jumpa doktor....So, terpaksalah aku menjadik doktor buat this weekend.

Balik dari kerja tadik, aku call rumah and mak aku jawab.  Her voice sounded really bad, so I decided tonight dia kena banyak rest and makan benda2 yg soft.  Jadik, lepas maghrib aku buatkan bubur nasik, sup rasam, sayur sawi tumis bawang putih dan ikan bilis goreng dgn bawang....Baru lah dia nak makan, itu pun sikit aje.  Sat2 lagi kena remind dia makan Panadol Soluble and minum milo sebelum tido...For me, that is the best medication to fight flu and of course, plenty of rest, that means masa tido yg berkualiti.  And kalau ada sakit tekak, the best medication would be minum air kelapa muda...then, drink plenty of plain water.....

And now, I'm starting to cough.....hmm....nak kena gak ke nie???

No comments:

Post a Comment