Saturday, March 12, 2011

Cerita dan Kegiatan Hujung Minggu......(i)

Hari ni hari Sabtu.  Aku sepatutnya attend PTD Assessment Centre tapi dari pagi Jumaat badan aku rasa seram sejuk, macam nak demam semula.  Ditambah pula dengan tgk kemalangan maut masa on the way to office, so aku rasa a bit off.  Jadinya, aku tak attend the Assessment Centre.  Sorry kepada yang berharap aku attend, I just can't pull myself together, Insya Allah, aku akan cuba lagi the next round.

So, kegiatan aku hari nie adalah berlegar di sekitar rumah aje.  Macam biasa, bermanja2 dengan kucing2 peliharaan aku, Oh ya, by the way, mummy kucing dah melahirkan lagi 4 ekor anak kucing yg comel2 dan gebu2 belaka.  That would keep me busy for now, feeding and looking after them.

Lunch today aku masak ayam masak rendang cili api dan juga tanak pulut.  Saja aje nak makan pulut for a change and right now, tiba2 terasa nak pergi cari durian dan buat bubur durian.....helllllppp!!

Masa tengah hari dihabiskan dengan movie marathon.  So, aku dah cover 2 movie, citer Hantu Kak Limah Balik Rumah dan juga Khurafat. Dua2 movie nie memang best bangat, satu komedi seram dan satu lagi tu suspense horror.....2 different genre tapi very entertaining.  Tak sia2 menonton tadi sebab memang kedua2 movie nie buat aku rasa untuk terus melekat menonton sampai habis.  Sorry, no Merong Mahawangsa....tak de dalam Youtube lagi.....baru masuk panggung 10 March, lambat lagi ler keluar kat Youtube....heheheh

Ramai yang dok berciter pasal Matta Fair....well, walaupun aku tak pergi bersesak2 bersama ratusan manusia lain di sana, aku pun dah plan cuti2 aku untuk tahun nie.  And Insya Allah dalam bulan depan ada extra RM, so......boleh ler pergi makan angin........destinasi.......dekat aje....nanti ler bila dah confirm dgn air ticket, baru boleh gebang.....hehehe.  And dalam bulan October nak cuti lagi, destinasi kali nie, local, ke Utara......negeri peberet aku utk bercuti2........walaupun sebelum nie ramai yang heran kenapa aku boleh terpikat kat pekan kecik tu tapi tetap akan ku tuju kali ini.......

Oh ya, semalam (11 March 2011) tsunami melanda Jepun dan Hawaii.  Kind of worried dgn my friends yg tinggal di kawasan yang dilanda tsunami, alhamdulillah both of them are safe....With all the disasters yang berlaku sekarang nie buat aku terpikir, mungkin dunia dah makin tua dan uzur, maka, banyak lah sakit2 nya.....hmmmmm.......

No comments:

Post a Comment