Tuesday, February 7, 2012

Dekat di hati

Among the reasons for me to be home early everyday and to be at home during the weekend is because of Tamtam and Bubu.  Tamtam adalah my stress buster yg pertama.  Mula2 dia ada 4 adik beradik but then the rest mati sakit.  Mak Tamtam pun dh kena buang daerah, so for quite sometime already Tamtam bersama ku.  I think dah nak masuk 2 tahun.  An obidient cat, membesar dalam sangkar and kalau diberi peluang keluar, memang dia akan meronda kawasan.  And his main weakness is dia tak reti bergaduh, yelah, membesar dalam sangkar.  Pasal tu malas nak kasi dia keluar, kang tah mana2 kucen jantan lain datang cari pasal dengan dia.  I guess dia pun dah tau yg kalau dia keluar, pasti akan ada adegan yg tak diingini, so, dia pun make do dgn duduk dlm sangkar.

Then, last December, terjumpa dgn sekor lagi nie.  Bubu namanya.  Mula terjumpa Bubu masa pergi pasar seksyen 6, Shah Alam.  Masa tu dia dgn 2 ekor lagi adik beradik dia and somehow, Bubu yg paling manja, dia dok mengikut aje aku jalan.  Masa tu aku perasan yg Bubu and the siblings macam baru dibuang disitu coz kotak diaorg duduk tu masih penuh dgn makanan kucing.  Lepas habis function, aku pulang semula ke situ coz memang nak amek ke tiga2 ekor sekali gus.  Somehow, cuma tinggal Bubu sekor aje, 2 lagi dah tak de. Jenuh gak aku pusing kawasan tu tapi kelibat adik beradik dia memang tak ada.  I guess dah ada org lain amek kot.  So now, Bubu baru berusia 2 bulan tinggal dgn kami.

Setiap pagi seblm pg kerja, aku bersihkan sangkar Tamtam dan Bubu, beri mereka makan.  By the time aku balik keje, aku bersihkan sangkar mereka sekali lagi dan beri makan malam lak.

Update:  Foto2 Tamtam and Bubu terpaksa didelete atas buah fikiran Neena yg mengatakan tak leh amek gambo kucen, nanti nyawa kucen tak panjang....I dont wanna lose my Tamtam and Bubu....huhuhu

No comments:

Post a Comment