Tuesday, June 28, 2011

Cerita Hari Selasa - 28 June 2011

Hari nie adalah hari stress sedonia.  Stress melihat figures yg terlalu banyak, maka aku telah memancing the boys agar keluar pergi jalan2 cari makan.  Pakcik dan boy termakan hasutan ku lalu bersetuju membawa ku ke sebuah restoran nasi beriyani yang according to them, mmg va va vroom dan malatops......Maka, tengah hari tadik, kami bergegas ke tempat yg diceritakan itu.

Ok, restoran nie terletak di deretan rumah kedai bersebelahan dengan Pusat Kesihatan Salak Tinggi, the far end, not the one next to the Pusat Kesihatan.  Deko kedai nie simple aje, but looks can be deceiving...dont play2 ahhh....

Masa kami tiba, baru dua meja aje dihuni oleh pelanggan, jadi aku terus berpendapat restoran nie tak ler terror mana pun....tapi aku tersilap, sebab menghampiri jam 1:00, kedai itu mula dipenuhi pelanggan hingga tiada meja yg kelihatan kosong.

For lunch today, aku mengorder nasi beriyani berlauk ayam masak merah, pakcik pulak mintak nasi beriyani kambeng dan boy pula nasi beriyani daging.  Walla wei, the portion is really big, kalau org2 mcm aku nie makan, memang sahih tak habis dan adalah lebih afdal jika dishare aje hidangan tersebut.  The boys, memang ler sorang sepinggan, laju aje mereka menyuap.  Aku cuba menikmati dan menghayati kesedapan nasik beriyani itu dgn setiap suapan, ternyata memang enak.......nasik tu peroi, apa tu, berderai dan nampak sebutir2 berasnya.....ayam masak merah is superb, memang "ghu" dgn nasik....hidangan sampingan ialah nenas tumis air dan dalca sayur.

Nasi beriyani kambeng pilihan pakcik shah.


Nasi beriyani berlauk ayam masak merah, pilihan ku.....


Ok, kat atas tu nama restoran, lengkap dgn alamatnya sekali.  Kelihatan juga tokei kedai di situ...

No comments:

Post a Comment