Wednesday, May 25, 2011

The usual rumblings and mumblings

Lebih kurang beberapa hari aje usia ku akan meningkat lagi.  Diam tak diam, masa berlalu dengan pantas, laju meninggalkan kita.

Looking back after almost one year from that date, I would say nothing much had changed.  I am still the same old person, mungkin tone down a bit in terms of my lentingan, tak mudah nak melatah sangat, unless kalau dah di provoke secara melampau.

Pengalaman difitnah by someone who used to be closed to me memang benar2 memberi satu kesan yang mendalam pada diri ku.  Aku terasa rendah diri hinggakan kalau boleh, memang aku mengelak dari makan kat kantin.  Terasa semua orang yg kenal dan baik dgn dia pandang serong terhadap aku.  Jadi kesannya, aku lebih selesa keluar lunch dgn my own bunch of friends and kalo depa cuti, aku pn sama cuti.  Kalau tidak, aku lepak dlm office aje.

Kalau boleh, and selalunya boleh, aku cuba melupakan those not so positive experiences dari kepala aku.  Aku tak mau benda2 seperti itu mempengaruhi kehidupan ku.  And also try to learn something from each and every one of it and jadikan teladan.  Now, aku lebih banyak meluahkan perasaan ku di sini, still, aku cover2 to certain extent.

Well, what do I wish to have this year?? Ok, kalau pasal bercuti2, yes, just done that.  Aku teringin nak menghilangkan diri pada hari tersebut, maybe untuk sessi memanjakan diri di spa tapi time slot aku telah dibook oleh adik aku.  Katanya nak belanja aku.  Ok lah, kang aku hilang buat hal senirik kang, dia bebel2, tak sanggup aku nk dengar.  I would love to have an ice cream session with my bosom buddies at Cozy.  Lepak2 makan ice cream sambil bergossip, sungguh lama tak bergossip.  Hopefully boleh buat begitu this weekend.

To whom it may concern, I do not wish for something extravaganza.  A simple text message or even a short phone call would make my day.  It would be even better if you could make some time for me on that day, kita duduk berpicnic sambil tgk sunset kat mana2 pantai nearby.  Tapi kalau terasa ada lebih fulus and nk bg something special to me, an iPad 2 would really make my day......muahhahahahhahaha.

No comments:

Post a Comment