Tuesday, May 3, 2011

Kisah Serems.....(3)

Yes, I know this posting is long overdue.  Due to the overwhelming response kat status update FB aku last week, maka aku dgn tak berpikir panjang telah promised that citer serems itu akan diupdatekan kat belog...hah, padan muka aku sekarang....muahahaha.

Where do I start?? Ok, definitely nama hotel tersebut tidak akan aku bagitau secara official kan, giler ke hapa, kang tak pasal2 aku kena saman kang, mano lah den ado duit nk baya saman juta2 tu jang dan milah oiii....Kisah terjadi tahun lepas, malam kejadian adalah sehari seblm satu event besau ler. 

Memang dah menjadi resam kitaorg, bila yearly event nie, kitaorg memang kena spend a nite kat hotel california tu....(eh, suka2 aku bagi nama hotel tu, hotel california....heheh).  Biasalah, keje sebagai pencacai nie memang ler tak mengira waktu, there were times we went to bed at around 3:00 a.m. and got up around 6:30 a.m., pagi event besau tu.  Penatnye memang tak tercakap lar.....itu pun ada lagi molot2 laser jahanam yg dok mengata kitaorg nie, kengkonon selalunye lepas event besau nie, the very next day kitaorg MC walhal kitaorg semua dah pakat2 amek AL sebab nak rest......

OK, back to the kisah seremsss....asyik Out of Topic aje aku nie.  Dah settle semua keje2 kat tempat event tu, we all decided naik bilik ler....itu pun dah around 12 midnite.....kira awal lar tu.  Then, lepas mandi2, aku pun cuba lar berehat.....tapi yang tak best nye tu, dari the moment aku check in kat itu bilik, memang serasa memasuki dunia lain lar, berdesing aje telinga aku....mcm masuk gua......Aku ingat perasaan aku aje...then, bila dah selesai mandi, aku pn try lar relaks2 atas katil.  By the way, aku sengsorang kat bilik tu.....tak de siapa nk jadik room mate aku masa tu....sebelum2 nie, ok aje, tapi that particular nite, aku dah seremss semacam. 

Bila aku dah baring2 atas katil sambil layan tv, aku dok nampak kelibat2 dan lintasan2 yang secepat kilat bergerak laju di hadapan ku....berulang alik sampai naik bingung aku cuba nak perhati.  Kemudian hati aku dah tak berapa enak dah, serasa bulu romaku mula meremang....tak leh jadik nie, aku pun segera meninggalkan bilik aku dan terus menuju ke bilik kengkawan ku yang terletak beberapa pintu dari ku.

Kengkonon nak control macho, aku ketuk bilik diaorg dan bagi alasan nak guna laptop utk main game FB aku jap.  Diaorg pun ok kan aje lar....Bila dah setengah jam dalam bilik diaorg, baru ler aku bagitau diaorg aku nk tido situ.  Diaorg terkejut lar, pas tu bising2 lar gak kan...yelah, bilik tu dah ada 3 org, kalo tambah aku, jadik 4.  Diaorg bising2 tapi aku kata, alah, besok aje aku citer...terus diaorg pn senyap lah.  Kesian kan aku, gara2 aku bersetinggan kat bilik org, aku tido atas reading chair aje.....tegak aje aku tido mlm tu....huhuhu.

Aku ingat bila aku dah blah dari bilik aku tu dan tido dgn diaorg, aku dpt tido aman lah kan.  Rupa2nya tidak gak, aku tido pun cam tak berapa lena, asyik gelisah aje...Yelah, mana tak gelisah, baru aje aku nk terlena, ada lak yang main ketuk cermin tingkap lar pulok.....masuk akal ke coz bilik kitaorg tu, kat tingkat 7!!!!!  Dah ler reading chair tu memang betul2 kat tingkap, pandai lak benda tu main cak2 dgn aku, ketuk2 tingkap tu bertalu2!!  Tension seh...aku nk tido pun susah.  Dah main ketuk2 tingkap dan maybe rasa boring kot sebab tak de respon, aku dapat rasakan dia berdiri depan kerusi aku tu, merungut2 dalam bahasa yg aku tak faham.  Sepanjang2 kejadian2 nie, aku dok tutup mata aje.....telinga mendengar dan walaupun mata aku tertutup, aku seolah2 blh nampak suasana dalam bilik tu pada masa tu.

Yang geng2 lain tu jgn diharap lar, diaorg semua dah tido.....siap berdengkur lagi.....sepanjang2 kejadian tu gak, aku serasa menyesal tak sudah, dah ler yg lelain tido dan dalam ramai2 org dlm bilik tu, aku gakkkk yg kena kaco...huhuhu.

So, in short, I've learnt my lesson.  And somebody from hotel california ada bgtau aku "Linda, whatever you do, I repeat, do not opt for rooms at the 7th floor".  And dia nie pun bagitau aku, setelah aku berciter dgn dia....tapi sorry ler babe, tk de nye aku nk tido kat sinun lagi, hatta diberi suite sekali pun.....huhuhu.

No comments:

Post a Comment