Tuesday, September 27, 2011

Happy Ending

Mood aku teramat happy sekarang.  Ini semua gara2 undangan yg diterima tadik melalui FB.  One of my close friends is finally tying the knot....for the second time...Congratsss Achik, you deserve to be happy after all the misery that you had to go through.

Achik merupakan student paling senior dlm group aku (masa buat diploma dulu) dan antara yang paling awal settle down.  Somehow at that point of time, she settled down dgn her then sweetheart darling.....happily married with 3 children sehinggalah si ex dia tu buat keje giler, dok kejar2 dan berfeeling bagai dgn pompuan Indon yg kerja di kantin officenya.  Achik found out about this and she decided to take matter in her own way...yelah, once the trust is no longer there, how can one be together for the rest of their lives??  And she got the custody for all her children, masa tu semuanye kecik2 lg...nafkah anak2 jgn ckp ler, si ex menghilangkan diri begitu aje...Yet, achik redah semua nie dgn penuh redha.  Pernah dia bagitau kat aku "Linda, kalau harapkan nafkah utk budak2 tu, sampai bila pun takkan dapat.  Turun naik mahkamah buang masa, duit dan dapat penat aje.  Bukan tak try contact mintak, tapi mcm2 alasan lar diberi...so, lebih elok aku bersusah payah besarkan budak2 tu....kalau budak2 tu teringat nk carik bapak mereka bila dah besar nanti, pergilah carik.  Dia pun bukan teringat nk dtg jenguk anak2, aku pn tak tau ke mana dia dah hilang".

Achik membesarkan anak2 dia dgn penuh sabar....nasib baik ada family support yg tk putus2 bg semangat.  Dengan tak de lesen memandu, Achik pelan2 belajar driving and she learn how to survive.  Memang tabik spring dgn Achik.

Awal tahun nie, Achik kemalangan...berparut gak ler muka dia.  Macam Achik cakap tadik "Linda, aku rasa suey aku dah abis keluar masa aku accident lar.  Terus aje dpt jodoh nie, tak amek masa lama pun.  Dia proposed awal bulan 7, dtg jumpa parents aku dan terus kata nk menikah".  I could feel her happiness in her voice.....cheerful and happy as ever, mcm tak de apa2 masalah langsung dihadapi.

To Achik, once again, congrats....I'm so happy for you. You are one in a million, tak pernah sekali pun kau mengeluh kisah yang telah berlaku....memang kau tak berpaling mengenang masa lalu, kau teruskan hidup dgn semangat positif.  Insya Allah, I'll be there on your wedding day....yelah, masa first time itu hari aku terlepas, I wouldn't want to miss it for the second time....

Nanti aku cuba korek2 album lama, kalau2 ada pic aku dgn Achik masa zaman muda remaja dulu.

Nota kaki:  Happy tu, mmg ler happy for her....Terdetik gak hati tadik, kapan sih masa gue???

No comments:

Post a Comment