Saturday, September 17, 2011

Cerita Hujung Minggu

Hari Jumaat adalah public holiday, so for this week, we have a long weekend.  Lately nie, mcm malas aje nk keluar berjalan2, yelah, jalanraya tetap penuh dgn keter, tak kosseerr nk bersesak2. 

So, disebabkan kemalasan tahap dewa, aku lebih relaks untuk lepak di rumah.  Jadinya, pada hari Jumaat, aku telah memulakan lagi sekali projek baking2.  Resipi yang dicuba kali ini ialah Orange Cake.  Aku sempat bancuh 2 adunan, satu untuk dimakan beramai2 dirumah dan satu lagi untuk diberi kepada sedara ku, atas arahan mak aku. 

Orange cake yang telah selamat dimakan beramai2

Close up.....horror gittew....huhuhu

Hari Sabtu pula (hari nie) memang hari lepak aku.  Ada dua tiga perkara perlu aku selesaikan pun aku dah postpone ke another day, this is because aku malas nak bersiap dan keluar rumah hari nie, boley??  Jadinya hari nie, aku lepak kat rumah.  Sebenarnye, for the past few days aku teringin nak makan sambal telur tapi tak jumpa gak kat mana2 stall atau kedai.  Teringat2 sambal telur yang arwah nenek aku rajin buat, jadi nak tak nak, terpaksa lar aku masak sendiri.

I had sambal telur for lunch, ada berbaki lagi tu coz tak ramai orang kat rumah lunch tadi.  Ok lar tu, sekurang2nya terubat gak rindu kat masakan arwah nenek aku.  Salah satu masakan arwah nenek aku yang paling aku suka ialah sambal petai, no one could beat the taste.  Tak pe lar, pelan2 kayuh, nak cuba gak dapatkan rasa masakan seperti hasil air tangan dia.....

Sambal telur goreng with lots of daun kucai and daun sup

2 comments: