Sunday, October 7, 2012

Beyond my control

I've tried my very best, done my part and said my piece.  But at the end of the day, it was decided (or can I say, it's fated) the opposite of what it should have been. I would be lying if I say the decision doesn't affect me at all.  My hands are tied, I can't do much about it.

In order to pacify myself, I keep on saying that I have done my part, it's up to them to decide whatever that they think is the best for them.  Sekurang-kurangnya aku dah jalankan kewajipan dan tanggungjawab aku.  Apa yang akan berlaku selepas nie, I have no control over it. 

Aku tak mahu dituduh bersubahat dan tak mahu terpalit sama dlm apa juga keputusan yang dibuat.  And definitely aku tak mahu "menjawab" di "alam" sana nanti.  Tanggungjawab aku terhenti di sini.......

Moga Allah memberikan petunjuk dan hidayah bagi semua.  Kita kena ingat, dunia nie sementara, akhirat berkekalan.  Dugaan yang Allah beri tu datang dalam 2 cara iaitu kesusahan di dunia dan yang keduanya, kesenangan/kemewahan di dunia.  Maka, fikir2kan lah apabila semua perkara/hajat yang kita mahu, Allah makbulkan.....jangan sampai Dia tarik balik nikmat yang diberi disaat kita lalai dan lupa.....

No comments:

Post a Comment