Tuesday, March 6, 2012

Dan lain2 - 30 Minit Bersama Ustaz Don

Tadi aku melekat depan tv, dari jam 9:30 hingga 10:00, semuanya gara2 30 minit bersama Ustaz Don.  Penerangan hari ini adalah berkenaan solat.  Cara Ustaz Don menerangkan setiap sesuatu rukun tu, teramatlah bersahaja, siap dengan contoh2 sekali.  Ketawa memang ler ketawa tapi mana2 contoh yg diberikan tu yg terkena batang hidung sendiri, terasa lah gak.

No wonder ramai yang tertarik untuk mengikuti ceramah beliau.  Aku pun mengaku, aku lah salah sorang dari yg ramai tu.  To be honest, seblm2 nie, kalau ada ceramah hal ehwal Islam, ceramah perdana ke, aku ler org yg paling liat nak dengar....or attend.  Tapi sekarang, hambek ko, terus melekat depan tv tu. Aku dah mintak tolong kawan kat opis nie request kat ustaz kitaorg supaya invite Ustaz Don datang bagi ceramah bulanan...gerenti ler aku org pertama yg turun ke surau nak dgr ceramah dia.  Break record tu, selama 7 tahun keje kat sini, bila time ceramah bulanan, aku ler org pertama yg ajak member2 lain pg lunch ke luar.....sungguh bertanduk betul....huhuhu


Nota kaki:  Sepanjang 30 minit rancangan tu, aku senyum sorang2 tgk beliau bagi penerangan....aku dah angau ke nie??? hehehe

No comments:

Post a Comment