Wednesday, November 23, 2011

The Usual Bebel-Bebelan

Apa lagi yang dia tak puas hati, aku pun tak tahu.  Jangan ganggu aku lagi, boleh tak?  As if aku tak tahu dan tak leh sense that something is really not right.  I dont know how to say this but I did get some "signs"/tanda sebelum berlaku sesuatu.

Over last weekend, aku tido lewat, around 2:30 a.m.  Masa aku dah nak tertido tu, aku pasti dan sure yang aku terdengar some strange noise kat luar rumah.  Bunyi tu macam pelik and yang pasti, bunyi itu datang dari kedudukan yang tinggi dan tidak pegun/still pada satu tempat....Go figure it out.

I thought ada org curi buah rambutan yang sedang menguning di pokok kat rumah nie and maybe terjolok sarang burung but deep down, I know, itu cuma my positive rational and thinking in order not to make myself takut dengan kenyataan yang sebenar.

Baru sat tadik, around 8 plus, aku terbau kemenyan di dapur.  Pagi tadik, sesudah solat subuh, aku ternampak lipan yang maha besar di kamar tidur ku.  Tak ke semua nie kelihatan seolah2 bukan satu kebetulan?? 

Bila aku bercerita dgn org yg selalu menolongku selama nie, aku cerita atas dasar cerita yg biasa2 dan borak kosong aje, dia ada menasihatkan aku supaya sabar dan berserah pada Allah.  Kun fa yakun, kalau Allah kata jadi, maka jadilah ia.  Segala sesuatu yang berlaku pun, semuanya atas izin Allah swt. 

Pelikkan dunia nie, zaman orang dah boleh holiday ke bulan, ada lagi insan2 yang masih berfikiran zaman batu dan atheis.  Tidakkah mereka tahu, perbuatan mereka itu sama seperti mempersekutukan Allah?? Tak takut pada balasan Allah?? Tak takut ke pada hari Akhirat?? 

Ya Allah, hanya pada Mu aku bermohon dan berserah.  Ampunkan segala dosa dan perbuatan mereka yang jahil ini dan berikanlah mereka hidayah agar mereka kembali ke jalan Mu....

Nota kaki:  Cool Linda, cool.  Jangan takut dan gabra.....jangan marah2 dan berdendam pada sesiapa pun. 

No comments:

Post a Comment