Tuesday, November 22, 2011

Cerita Hari Selasa

Hari nie adalah hari yang penuh emosi, yeap....full of negative energy.  Serba tak kena dibuatnya.  Hangin satu badan gak lah.  So, bila ada yang mengajak keluar lunch, aku tak fikir panjang, terus aje mengikut.  Nak amek angin kononnya.

Bila dah stress tahap dewa, apa lagi, the only way to seek for comfort is by having something that I love.  Maka, ketika kami singgah menjamu selera di Bangi Kopitiam, aku pun mengorder Cendol Ali Kutty dan Curry Cheong Fun....Itu pun tak senang nak makan, ada aje lar yang bikin spoil mood aku.....I think for the first time bebudak nie tgk aku stress bila makan.  Non stop sms kat hp aku, sabarrrrrrrr aje lar.  Disebabkan masa keluar dari opis tadik tergesa2, aku ended up tak bawak wallet aku for lunch.  Nasib baik ada yang tolong bayarkan dulu, terima kasih yer.  Bayangkan kalo time stress dan hangin tu aku keluar lunch sengsorang, maunya aku ended up basuh pinggan kat dapur selama 3 jam...muahahahaha.

My lunch for today:  Curry Cheong Fun and Cendol Ali Kutty

I believe things beginning to settle down dah lewat petang.  And to end the bad day, ada seorang hamba allah telah sudi memberikan aku semangkuk kecil sambal tempoyak pucuk kayu dgn petai.  Thanks a lot kak kerana you really made my day ends happily.  Moga terus dimurahkan rezeki yek.  Yes dear, this is the dish yg I tak belajar masak dan tak pernah attempt nak masak coz takut tak menjadi.
Sambal tempoyak pucuk kayu dgn petai.....heaven!!

Wow, sekarang cuaca sgt sejuk.  Maka, I'm signing off now.......tido nie pasti nyenyak......

No comments:

Post a Comment