Saturday, March 20, 2010

Main masak2: Pulut Kuning dan Rendang ayam negeri sembilan

Hari nie pagi2 lagi aku dh decide apa nk masak untuk lunch, tetiba aje terasa nak makan pulut kuning dengan rendang ayam. Maka, dgn kadar segera, aku telah ke pasar mencari bahan2 utk dimasak.
Sebenarnya dari bulan lepas terasa nk makan pulut kuning. Seblm nie, kalo teringin nak makan, aku akan ke kedai Yati Ayam Percik kat Mydin Subang tapi masa aku pergi hari tu, diaorg kata dh tak buat lagi.....kempunan lar aku......sebab, kat situ lah pulut kuning dia memenuhi kehendak dan selera aku.......terbantut selera nk makan pulut..
Tapi hari nie, mmg tak dapat dihalang lagi, lantas pagi2 bangun, aku dh rendam pulut.....then pg cari bhn nk masak.....sempat lar merasa masa makan tgh hari tadi....

Pulut kuning dan rendang yg aku makan tadik........




Rendang ayam negeri sembilan....

Pulut kuning

No comments:

Post a Comment