Saturday, March 13, 2010

Jalan2 Cari Makan

Saturday, 13 March 2010

Ini gambo sessi meroti tisu pada petang tadi, so bawak2 bersabar yek kengkawan.....si zura heppi bangat dpt makan roti tisu utk kesekian kalinya,......hehehhe

Now, aku citer pasal sesi Jalan2 Cari Makan yg berlangsung pada pagi hari nya....
Hari nie aku rasa bosan. Tak tau apa nak buat....and tetiba dapat idea pergi buat sessi Jalan2 Cari Makan. So, lokasi Jalan2 Cari Makan hari ini ialah ke bandar Enstek, Nilai, Negeri Sembilan. Aku pun bunyikan semboyan dan bergegas lah anak kapal menyiapkan diri untuk sessi kali ini.

Lokasi tempat makan kita pada hari ini ialah Kedai Kak Jan** (psssttttt, itu bebudak opis aku yg bg nama) di Kampung Jijan, Nilai....dlm bandar Enstek lar gak. Kedai makan ini terkenal dgn set lunch asam pedas nya yang terdiri dari ikan baung, ikan pari, ikan kembung dan tenggiri. Selain dari itu, terdapat juga makanan lain seperti bubur nasi, sup sayur, soto dan macam2 lagi.....(cewah, berangan jadik Maria Tengku Sabri lak aku nie....wakakakaka)
Sila lah cuba nasik ayam dia nie, memang sedaps dan lain dari yg biasa tu.....ohhh, abaikanlar tisu seketul kat dlm gambo tu yek...

Set lunch yang dipilih, asam pedas ikan tenggiri.....donut 3/4 ketul tu sekadar sampingan aje...hehe


Ini ialah donut yang turut dijual di kedai tersebut. Memang gebu dan sedapss sangat, dah sejuk pun masih terasa kegebuan dan kelembutan nya.......

Ini gambo ABC yg sedapssss dan murah.....tapi word of caution, jgn order ABC nie kalo nk makan nasik sebab nanti terkenyang dan tk dapat enjoy kelazatan masakan lain...
Sebenarnya, dah dua hari berturut2 aku lunch kat kedai nie. On Friday, pergi dgn bebudak opis, depa yg perkenalkan aku pada kedai nie. Dan hari nie pulok, saje aje aku nk ajak anak kapal yang lain terjebak sama....hehehe

Apa2pun, sila lar enjoysss sama tengok gambo2 yang ditepek yek....

No comments:

Post a Comment