Thursday, November 7, 2013

Hari sengal sedonia

Tadi I had late lunch....keje byk ler sekarang ni.  Pukul 2 baru terhegeh2 nak turun cari makan kat cafe.  My lunch mate seperti biasa, my staff....org kanan aku ler kiranye.  So far, I'm lucky enuf to have a reliable staff...dia yg byk bantu aku utk memahami kerja aku sekarang and someone can be depended on.

Tiba2 ler pulok terserempak dgn seseorang nie....Of late aku dh perasan, dia dok perati aje aku...lepas tu senyum2 kamben....aku buat biasa aje ler...Masa nk turun lunch tu, kami satu lift.  Tiba2 lak jugak staf aku nie naik isim (dia kata "saka dah masuk"...giler kan) terus aje buat observation kat seseorang nie yg kebetulan berdiri sebelah aku dlm lift.  We went to cafe together2 ler.....aku dgn staff aku, dia dgn staff dia.

Kebetulan pulak, boleh sama lauk yg kitaorg amek....siap dia tanya aku lagi dgn senyum simpul dia (dlm dialect Utara yg agak pekat....spoilll...muka sikit nye marketable...hehehe)..."Ini kari ayam kaaaa"??? Nak tergelak pun ada, tak padan bahasa dgn rupa....aku terus mengiyakan lar....lauk kami hari nie, tempe goreng and kari ayam, boley?? Itu pun lauk saki baki yg ada kat cafe.

I had my lunch together with my staff.....dia duduk dgn staff dia....Dan2 tu gak staff aku ckp "Lynn (panggilan manja aku kat opis baru...wakakkaka), dia nie mcm rimau simpan kuku.  Depan mmg nampak baik, sopan, lembut....pendek kata, pijak semut pun tak mati.  Ko cuma boleh berkawan dgn dia aje lar.....sebab personaliti tak sama....very different.  Kalo ko nk go serious, aku advice jgn....sebab tak seindah yg dia pamerkan...ada ciri2 baran dan ringan tangan wei.  Aku takut ko terkejut badak aje nanti"....boley staff aku berpikir sampai ke situ?? 

Aku just gelak aje lar......tak terpikir pun sampai ke situ.....lagipun opis kami tak sama...and some more, definitely kedudukan dia lebih tinggi dari aku.....department dia pun lagi ramai pompuan yg cun melecun dari aku yg selekeh aje bila pg keje nie (sejak dah tak jadi secretary, terasa malas sikit nak dress up...)

Itu lah selingan cerita utk hari ini......kepala dah naik weng sebab keje bertimbun....dah mula terasa bahangnye.....dah ler last week sepanjang minggu kena berkampung dlm meeting room....this week lak, non stop meeting, at least 2 meeting dlm sehari...by the time balik rumah, kemas2 sikit, terus lena.....


Nota kaki:  I need a break....hopefully I would be able to go some where after CNY next year....



No comments:

Post a Comment