Sunday, April 28, 2013

Kenduri Doa Selamat & Kesyukuran - Sabtu, 27 April 2013

Maka tengah hari semalam telah selamat berlangsung acara Kenduri Doa Selamat & Kesyukuran keluarga kami. Event sepatutnya diadakan pada 20 April lepas tapi kami telah memberi laluan kpd keluarga cousin aku utk buat kenduri berkampung coz cousin aku nie nak menikah next Friday.....ok, no problem.

Pada masa yg sama, ada family member kitaorg yg telah membuat akikah kamben dan turut serta dlm kenduri kali nie. Alhamdulillah, bertambah rezeki utk dihidangkan pada para tetamu tadi.

Macam biasa, pasti ada lar yg suka nak "tunjuk pandai" dan serba tau....siap ckp "aku dah byk kali organise big event lar".....ada aku kesah? Dik, ahkak ko nie dah berjaya organise 8 AGM dan 1EGM public listed company, ahkak ada, ko ada ke?? Besar sgt ke event hurrah2 ko tu compared to AGM and EGM of a public listed company? Kalo tak de, syuhh....pg main jauh2...

Jam 12:30 geng surau abah aku tiba dan bacaan doa selamat serta tahlil pun bermula. By pukul 1, jemputan surau dah mula makan tengah hari.......As for relatives and friends, jamuan bermula dari jam 2 petang hingga 5 petang.

Where was I throughout the event?? Yes, pandai pun.....in order to avoid any commotion dgn spesis yg suka tunjuk pandai, serba tau dan cakap besar, aku telah dgn sukacita nye memberi "direct award" tender kepada diriku untuk jaga dapur dan buat drinks for the guests. So, sepanjang2 waktu tu ler aku duduk kat dapur: buat drinks, jaga lauk, basuh pinggan mangkuk/periuk belanga, masak air etc. At the same time, tugas aku juga adalah utk memastikan keadaan dapur adalah terkawal dan tidak kotor......hehehehe.

Ok, nie nak besau kan diri sikit nie.....ice lemon tea and teh tarik aku mendapat pujian ramai.....especially the teh tarik.......ramai yg kata teh tarik hasil air tangan ku setanding dgn rasa yg terdapat di restoran mamak......so, for now......teh tarik wonneeeehhh!! 

Buffet line di luar rumah

Kamben yg tergolek2 di tengah laman...hehehe

Side dishes for the kamben

Budak yg tergolek kerana kepenatan.....

My evil and cruel teh tarik.....

No comments:

Post a Comment