Wednesday, February 13, 2013

Seribu satu misteri

Of late nie, sudah bermula semula kejadian2 yang tak berapa boleh diterima akal.  Last week, masa aku tengah syok online layan youtube, tiba2 kedengaran seperti bunyi cakaran (kuku panjang yek) ditingkap bilik ku.  Kejadian berlaku dlm pukul 11 lebih malam. 

Masa mula2 terdengar tu, aku agak terkejut dan terpana.....am I hearing things??? Is this real??  Ada ler dlm 15 saat gittew bunyi tu kedengaran......then terus senyap.  Aku masih lagi terpaku di atas katil....kemudian baru ler aku panggil mak aku kat ruang tamu dan mengatakan yg ada bunyi cakaran.  Kemudian, mak aku dtg masuk bilik ku.....of course ler dh tak de apa2 kan....aku pun bukak tingkap.....there's nothing outside!!!  Kucing pun tak de dilihat berdekatan tingkap bilik ku.

And kat tempat baru nie, dlm minggu ke dua, ada ler aku menerima "kunjungan" dari penghuni lain.  Dua hari berturut2 dia dtg kat meja aku.....and aku perasan, tiap kali nak terima tetamu tak diundang nie, aku berada dlm keadaan "terawang2".  "Dia" dtg masa tengah hari, time org ramai keluar lunch.  "Dia" berdiri di hadapan meja ku, berambut ala2 bob cut, berbaju merah....and she was so happy to intro herself, dlm bahasa yg aku tak faham.  Kali ke dua "dia" datang, dia berdiri di sebelah meja aku....and it really caught me unaware.....

Hari nie, ada 2 lagi "tetamu" baru.....tapi "depa" dok lalu lalang depan meja aku aje....and kali nie, "lelaki".  Aku tak berkesempatan lagi nak tgk secara dekat, or shall I say, "mereka" tak lagi menunjukkan diri betul2 di hadapan ku.....

Now I'm wondering, kalau kena pergi outstation (which in fact, memang kena), macam mana aku nak stay overnite kat hotel2???  Takkan aku nak tido kat lobi kot, like what I did when I was in SP??

Yang buat aku tertanya2 sehingga ke hari ini, kenapa "mereka2" ini suka benar perkenalkan diri pada aku??  Aku rasa cukup tak selesa bila secara tiba2 "mereka2" ini dtg depan aku....selalu buat copot jantung ku.....I must find out the answer.....and in the meantime, I must learn how to control my emotion.....

No comments:

Post a Comment