Sunday, January 19, 2014

Still water runs deep

Where do i begin? How can I make you understand what I'm going through at the moment? Ceritanya panjang and plse try to understand, if i were to summarize, you might not be able to comprehend and understand why it happened. 

Situasi sekarang ibarat menarik rambut dlm tepung. Rambut tak putus and tepung tak selerak. Do you think it is easy for me to face it bila I have to deal with this person on daily basis? Saya cuma manusia biasa, punya banyak kelemahan. Kalau dah hampir setiap hari berdepan dgn situasi sebegini, saya khuatir keadaan akan menjadi lebih parah. Deep down in my heart, saya tak mahu perkara ini berpanjangan.  Telah saya tolak dgn baik hints2 dan bunga2 kata yg diucapkan. Saya ingat dia faham tetapi keadaan sebaliknya berlaku. He cant take rejection and ignorance from me.

I dont like the petanda that I've been getting of late. Sudah 2 kali saya dapat petanda dari mimpi dan ianya membuatkan saya tak selesa. Ditambah pula dgn kejadian nama saya diseru sewaktu dlm toilet, ianya semua inter related dan berpunca dari org yg sama. In short, tak dpt cara kasar, cuba pula secara halus. Yg menanggung segala ini, saya. Merana dan menderita saya seorang dan tiada sesiapa yg tahu. I want all this to stop! No point of forcing me to accept anybody.

Sekarang dia cuba hendak "membeli" jiwa saya dengan kemewahan. Setakat ni, alhamdulillah saya tak kelabu mata dengan kemewahan yg ditaburkan.

Apalah yg ada pd saya...saya cuma insan biasa, punya hati dan perasaan. Saya sudah berhijab, perkataan seksi sudah lama saya padamkan dari kotak ingatan. Berilah saya peluang untuk menjalani kehidupan ini dgn penuh ketenangan. We keep it as professional as we could be. Kita berlainan agama dan bangsa....let's just lead our separate lives.


Nota kaki: I could still remember clearly the scary dream last nite and when he said "I could never forget you". Semua ini hanya akan berakhir apabila saya punyai seseorang yg bergelar suami...plse, help me before it's too late.

No comments:

Post a Comment