Saturday, June 1, 2013

Mengejar layang-layang

Another tajuk yang tak boleh blah, hehehe.  It happened yesterday.  Aku detour masuk ke area Putra Heights, kononnya nak singgah Giant kejap, cari bahan basah utk buat stok memasak over the weekend.  Then, when I almost reached there, tiba2 nampak something dancing gracefully way up in the sky.  Terus aje aku pergi cari mana benda tu..

A lot of people were lepaking there, at the tanah lapang in between the shoplots kat Putra Avenue tu, tgh tgk org main layang2.....macam2 bentuk ada dan padang tu, ramai org yg sedang bermain layang2 dan juga tumpang tengok.  Tak jauh dari situ, ada kelihatan satu booth menjual layang2 berbagai bentuk.

Aku pun tergolong dalam kumpulan itu ler.  Gigih park kereta jauh sikit, jalan kaki and join the crowd.  Dah ler angin bertiup agak kuat masa tu, lagi galak lar layang2 tu menari2 di angkasa.......jadi leka seketika dengan pemandangan seperti itu.  Aku nampak, ramai gak kanak2 yang turut serta bermain layang2.....parents pun sama.  Lama tak nampak famili sama2 berkumpul melakukan aktiviti riadah yang mengeluarkan peluh seperti ini.

 Ini pemandangan pertama yang menggamit aku utk pergi menonton secara lebih dekat

 Flying high and dancing gracefully in the sky......

No comments:

Post a Comment