Sunday, August 4, 2013

Mesej menjelang Hari Raya

It was a pleasant surprise when out of sudden, aku terima mesej dari sorang pakcik yg beberapa tahun dulu, terlalu "concern" pasal aku.  It did bring back the yester years memories when we were working under the same roof.  Dia lar tempat aku bergosip pasal keje, org2 kat tempat keje dan juga gosip pasal isu semasa.  He is easy to deal with, easy to handle, not demanding and very gentleman.....cewah, puji selangit tapi itu lah hakikatnye.  Kawan2 kat opis lama pun senang benar berurusan dengan dia nie, tak ada masalah.  One of our favourite people to work with.

Dia nie layan bukan setakat gosip2 yg dinyatakan di atas.....dia suka menanya soklan berbau personal pada aku.....which quite a number of times, I was caught unaware dan answered his curiosity dgn the honest truth only to realise few days after that yg soklan tu sebenarnye soklan "mengorek"....

And there was one incident whereby for the first time, aku nengok he was really upset bila aku curhat kat dia pasal so called anak "datuk" yg aku kenal dulu ....betul2 berubah air muka dia, mmg mcm sorang bapak yg defensive, dia memang nampak hangen gak dgn citer aku.....serampang dua mata kaedahnye...since dia kenal "datuk" yg merupakan bapak kepada mamat tu, aku citer kat dia supaya dia leh sampaikan citer tu pada bapak mamat tu....which I believe, he did coz thru my circle of friends, aku dpt tau mamat tu kena halau dari rumah bapak dia sebulan selepas aku berciter kat pakcik nie.  Coincident or what?  Well, past is past, I'm happy with my life now.....life goes on...and tak ada sikit pun dendam kesumat pada sesiapa yg pernah buat hal dgn aku.....Maybe at that point of time, I was influenced by my anger....but now, I'm thankful that aku tak terlibat lagi dgn org yg suka mempergunakan org lain nie.....biar lah dia dgn dunia dia dan I lead my life....

Actually, for the past few weeks I've been wanting to contact him.  Just nk keep in touch and update dia yg I'm no longer working at the old office....tak pe lah, I believe God is great, dlm bulan yg mulia nie, digerakkan hati pakcik nie yg mesej aku dulu....I'll try my best to call him before raya, just to wish him and find out how things are.....Rindu gak nak dgr celoteh dia nie, mcm bapak2 org aje bila dia berciter.....Yelah, org lama, bila berciter, segala mcm nasihat and pengalaman dia kongsi bersama.....  

No comments:

Post a Comment