Sunday, October 30, 2011

Sessi Jelajah Dapur - 29 October 2011

Pagi2 semalam, aku dah jadi supir kepada Mak aku. Dia mintak tolong aku bawa dia pergi cari kuih muih untuk jamuan kelas mengaji dia pada pagi tu.  Ok, no hal lah memandangkan kat area sini ramai penjual nasi lemak dan kuih muih.

Dia memborong kuih, aku pergi menjenguk ke pasar mini berhampiran.  Tiba2 terpandang akan ikan2 yang fresh lagi gumuks2 tu.  Terus decide nak buat Laksa Johor for lunch.  Maka, jadi lah sessi membeli belah barangan dapur di kedai tu.

Laksa Johor siap dimasak jam 11:30 pagi, yelah, sebab aku tak breakfast, maka dengan secepat kilat aku memasak lunch.  Agak payah nak cari Laksa Johor disini, yelah, no doubt ada dijual di satu outlet yang menjual berbagai jenis laksa tu tetapi tetap tak leh lawan rasa masakan yang disediakan dirumah.

Laksa bersama ulam-ulaman dan sambal belacan.


Setelah diletak kuah laksa. 

As for me, aku suka Laksa Johor coz of the sambal belacan yang digaulkan bersama.  Somehow, rasanya memang sesuai dan kena dengan laksa tersebut.  Dah habis dah craving aku terhadap Laksa Johor, so this dish can be put aside until further notice.....hehehe

No comments:

Post a Comment