Tuesday, February 4, 2014

Jangan tertipu yek.....

I feel so honoured coz ramai di kalangan teman se office, ex-office and teman serumah yang die2 idup semula pun tak percaya bila aku kata yg aku bakal berusia 4 series next year.  Mereka ingat aku kelentong mereka idup2 coz pada pandangan mata diaorg, aku berusia sekitar lingkungan 32-34 tahun.

Teman serumah lagi best, mati2 dia kata aku nie menipu dia pasal umor....coz dia tetap nk kata aku dlm umor 32-34 tahun...

My reaction:  firstly syukur alhamdulilllah......ramai yg tak tau umur aku.  Secondly, do I look that young sampaikan org lain beranggapan begitu??

For me, tak ada rahsia, petua, pembedahan kosmetik, teknik fotografi bagai.  Just be true to yourself, selalu senyum, go with the flow, jangan terlalu memikirkan masalah yg kita hadapi, hati kena bersih dan ikhlas atas apa juga yg kita ada/terima, berpikiran positif dan jangan berdendam.  

Sejujurnya, aku sentiasa ingat yg aku nie berusia 28 tahun.....maybe because of my attitude yg happy go lucky.....without realising usia semakin meningkat dari tahun ke tahun.....Pasal tu ler ada masanya I tend to terlupa yang kudrat tidak lah sekuat zaman 20-an....I need longer time to pulihkan semula tenaga yg berkurangan...

In short, you are what you think....and of course, you are what you eat.  Stay positive, smile always and enjoy life to the fullest.....

No comments:

Post a Comment