Wednesday, June 13, 2012

Tales of the Spin Diva

Disclaimer:  Cerita ini adalah rekaan semata-mata (dah namanya Tales kan).  Kisah ini tidak ada kena mengena dengan sesiapa pun sama ada hidup atau mati.  Sebarang persamaan adalah kebetulan semata-mata.


Antara ciri2 umat yang aku tak suka nak buat kawan ialah mereka yang hipokrit, suka bermuka2, back stabber, tak tepati janji dan cakap tak serupa bikin.  And selalunya aku tertipu dengan penampilan hollier than thou mereka ini. 
Kisahnya begini.....sebelum2 nie pun ada yang menyampaikan pada aku, dia nie depan org, punyalah lembut gigi dari lidah tapi belakang pusing, lain pulak dia citernya.  Nama aku selalu kena petik dengan dia nie.....entah hapa dia jaki sgt kat aku, aku pun tak tau.  Sikit2....linda dan kawan2 dia....linda and her gang.  Excuse me, I try my very best to choose those who are really close to me very carefully....takut pisang berbuah 2222 kali tau...Bukannya dengan diva nie aku tak bercakap langsung or tak kawan, I talk to her on regular basis....tapi it's more like a friend and not more than that...especially lepas dengar dia citer kat org2 pasal dia tak puas hati dengan aku....lagi lar I wanna keep my distance.

Bukan aje bercerita pasal diri dia, diva nie pandai menyusun ayat dlm masa dia bercerita tu pasal org lain....and cara dia susun ayat tu seolah2 mengundang spekulasi yang negatif. 

Dengan si A, si diva nie citer lain, kat si B si diva nie bagitau lain version pulak.  Pasal tu aku panggil dia Spin Diva, dengan aku2 sekali dia spin....penat ok bila kena deal dengan org mcm nie.  Lain2 tu aku boleh tahan lagi tapi bila ada percubaan nak menyingkirkan aku, aku memang hangen lar.  Ini sudah melampau, perbuatan dia seumpama nak meletak pasir dalam periuk nasi aku.  I know nobody is indispensible but to do it in such a nasty manner, gila lar tu.  Tak tau ke that words get around and definitely bila dah dengar, aku akan deal direct dgn org yg dia cuba cucuk tu?

When we compare stories, baru lar nampak semua frame citer dia nie....Dia memang hebat dan tarap sifu dalam hal spin2 nie...tak sia2 aku bagi dia gelaran DIVA....harusss semua org sembah ratu kat dia, wokeh!!

Buat Spin Diva, bawak2 lar mengucap....aku sebenarnya rasa kesian kat ko, very the desperate sgt lah sampai ko tak perasan apa yg ko buat.  Walaupun geng2 aku (mcm ko selalu kata kan, Linda and her geng) dah rasa menyampah tahap cipan kat ko, aku masih lagi boleh bercakap dgn hang seperti manusia normal lain....sebab aku rasa, you really make my day, everyday without fail, by being a joker.  At least I have something to bitch about with my geng....Keep on the good work, Spin Diva.....teruskan menghiburkan kami ye....

No comments:

Post a Comment